Return to KLUBNL.PL main page

rsgb_lf_group

Re: LF: Test on 504,5 KHz

To: [email protected]
Subject: Re: LF: Test on 504,5 KHz
From: "Johan H. Bodin" <[email protected]>
Date: Thu, 11 Sep 2008 23:07:18 +0200
Sender: [email protected]

Gus skrev:
Tack, kan du lämna någon signalstyrka ?

Cirka -100dBm / 2.2uV / S4.5 med horisontell dipol för 80m... Plockade ned min aktiva antenn nyligen p.g.a. åskväder men kanske kan sätta upp den igen i helgen. Med den kan jag få bättre S/N och förmodligen mäta lite noggrannare.

Jag har utökat jordnätet med ett par radialer en på80 meter och en på 35 meter. Det borde ge lite bättre verkningsgrad, så jag är nyfiken!

Ja, det funkar säkert bättre men jag har inga tidigare observationer att jämföra med.

Vi hörs

MVH
Johan